Το Toyota C-HR στο Τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test)
Αναλυτική περιγραφή
73 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη προσπάθεια
To Toyota C-GR εμπνέει τον οδηγό χάρη στο τιμόνι, που παρέμεινε ζωντανό στην αλληλουχία των ελιγμών και την ανάρτηση που έλεγξε άψογα το αμάξωμα. Το ESP δεν ενεργοποιήθηκε καν, αφού δεν υπήρξε υποψία υποστροφής, ούτε όμως και ταλαντώσεις ή έντονες μεταφορές φορτίου στις αλλαγές πορείας. Αισθητή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο C-HR.
78 χλμ./ώρα: Ελεγχόμενη υποστροφή
H ταχύτητα των 78 χλμ./ώρα αποδείχθηκε πάνω από το όριο του αυτοκινήτου, ωστόσο η όλη συμπεριφορά ήταν ενδεικτική του οδηγικού προφίλ του μοντέλου. Πιο αναλυτικά, το C-HR έχει υποστροφική, αλλά προοδευτική συμπεριφορά. Το ESP έκανε αισθητή τη δράση του φρενάροντας δυνατά τους κατάλληλους τροχούς με αποτέλεσμα να μην χάνεται ο έλεγχος. Εδώ οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν φυσικά έντονες, αλλά χωρίς να επηρεάζεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Κρατάμε την ομοιογενή συμπεριφορά και το καλό πλαίσιο.
Πέρασε με επιτυχία στα 76,8 χλμ./ώρα!
Χάρη στα φωτοκύτταρα που έχουμε στη διάθεσή μας και δείχνουν με ακρίβεια την ταχύτητα εισόδου, το νέο Toyota C-HR κατάφερε να «μπει» στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου με ταχύτητα 76,8 χλμ./ώρα. Μπορεί να βασίστηκε αρκετά στη λειτουργία του ESP, αλλά αυτό που μετράει είναι η αποτελεσματικότητα. Και τα ουσιαστικά 77 χλμ./ώρα είναι μια επίδοση που ισοφαρίζει αυτή του Nissan Qashqai και είναι 4 χλμ./ώρα πάνω από το προηγούμενο. Και όταν ακόμα και το 1 χλμ./ώρα θεωρείται σημαντική βελτίωση σκεφτείτε τι σημαίνει αυτό το +4 σε εξέλιξη.
Το μοντέλο δοκιμής «φορούσε» τις έξτρα ζάντες των 19 ιντσών με eco ελαστικά Michelin (e-Primacy) διάστασης 225/50. Το χαμηλό προφίλ των τελευταίων δεν «μαγούλιαζε» βοηθώντας το C-HR στη διαδικασία των εναλλαγών πορείας. Γι αυτό, όπως σε όλες τις περιπτώσεις που το μοντέλο δεν φοράει τις στάνταρ, για τη δημοφιλή έκδοση, ζάντες δέχεται ποινή 1 χλμ./ώρα. Σημειωτέων, πάντως, στη μεσαία έκδοση το μοντέλο φοράει κανονικά και όχι eco ελαστικά.
Πώς το «έζησαν» οδηγός & επιβάτες;
Γενική αίσθηση οδηγού
Αισθητά τονισμένα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του C-HR. Σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό και ασφαλές. Ποτέ δεν είχε άτσαλη αντίδραση.
Γενική αίσθηση επιβατών
Πολύ καλή αίσθηση πλέον χωρίς την κλειστοφοβική αίσθηση του προηγούμενου. Σε καμία περίπτωση δε νιώσαμε αναπηδήσεις του πίσω άξονα.
Βαθμολογία με άριστα το 10:
Ανάρτηση: 9
Τιμόνι: 9-
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 10
Διάσταση Ελαστικών: 225/50 R19
Τύπος ελαστικών: Michelin e-Primacy
Δες εδώ όλα τα Elk Test που έχει κάνει το AutoΤρίτη
https://www.autotriti.gr/news/mono-sto-autotriti.asp